Warsztaty Sportowe Stella to innowacyjny projekt na skalę całego kraju, mający na celu szerzenie aktywności ruchowej wśród dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz wychowywanie w szeroko pojętej kulturze fizycznej. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 4 roku życia z różnymi niepełnosprawnościami intelektualnymi.
Dzieci podzielone są na grupy uwzględniając takie czynniki jak: wiek, rozwój psychofizyczny, a także rodzaj dysfunkcji. Grupy zajęciowe liczą maksymalnie 8 osób. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 60 min.
W Warsztatach Sportowych Stella wychodzimy z założenia, że każde dziecko jest indywidualnością, ma inne walory, które chcemy Mu pokazać i je u Niego doskonalić. Ponadto pragniemy w maksymalny sposób zniwelować wszelkiego rodzaju dysfunkcje psychomotoryczne.
Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy ukierunkowany na zabawy, z których dziecko czerpie największą przyjemność. Większą część zajęć zajmują gry i zabawy ruchowe, a także czas, w którym dziecko samo decyduje jakie ćwiczenia będzie wykonywało. W czasie zajęć najwięcej uwagi poświęcamy rozwojowi ogólnemu dzieci. Poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń rozwijamy koordynacyjne zdolności motoryczne, uczymy prawidłowej techniki biegu oraz technik indywidualny w grach zespołowych. Dużą część zajmują ćwiczenia sensomotoryczne oraz propriocepcji. Ponadto nauczamy dobrego wychowania, zdrowego trybu życia, higieny osobistej, samorealizacji, współzawodnictwa oraz współpracy.
Dzieci podzielone są na grupy uwzględniając takie czynniki jak: wiek, rozwój psychofizyczny, a także rodzaj dysfunkcji. Grupy zajęciowe liczą maksymalnie 8 osób. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 60 min.
W Warsztatach Sportowych Stella wychodzimy z założenia, że każde dziecko jest indywidualnością, ma inne walory, które chcemy Mu pokazać i je u Niego doskonalić. Ponadto pragniemy w maksymalny sposób zniwelować wszelkiego rodzaju dysfunkcje psychomotoryczne.
Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy ukierunkowany na zabawy, z których dziecko czerpie największą przyjemność. Większą część zajęć zajmują gry i zabawy ruchowe, a także czas, w którym dziecko samo decyduje jakie ćwiczenia będzie wykonywało. W czasie zajęć najwięcej uwagi poświęcamy rozwojowi ogólnemu dzieci. Poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń rozwijamy koordynacyjne zdolności motoryczne, uczymy prawidłowej techniki biegu oraz technik indywidualny w grach zespołowych. Dużą część zajmują ćwiczenia sensomotoryczne oraz propriocepcji. Ponadto nauczamy dobrego wychowania, zdrowego trybu życia, higieny osobistej, samorealizacji, współzawodnictwa oraz współpracy.
Najnowsze komentarze